Зміст

ТЗНК 2024 – що очікувати на іспиті?

У нашій попередній статті про Тест загальної навчальної компетенції, ми вже розповіли що таке ТЗНК та як він виглядає. Нагадаємо, що його складатимуть усі бажаючі вступити до магістратури, незалежно від спеціальності.

На сайті osvita.ua вже викладені завдання демонстраційного тесту ЄВІ ТЗНК 2024 року і з ними можна ознайомитись.

Завдання в демонстраційному тесті на цей 2024 рік побудовані за тією ж системою, що й у попередні роки. ТЗНК тест містить 33 завдання, що розподілені на два блокивербально-комунікативний та логіко-аналітичний. Запропоновані задачі можуть вирізнятися певною складністю, але розраховані на розв’язання за 75 хвилин. Так, наприклад, знов є завдання на логічний квадрат, знаючи який, ви зможете обрати правильну відповідь за лічені хвилини. Наприклад,

Скептик: Істина – це уявна лінія, що ділить наші ілюзії на дві частини.

Яке з наведених тверджень є запереченням твердження скептика?

  • А. Деякі істини не є уявними лініями, що ділять наші ілюзії на дві частини.
  • Б. Будь-яка істина – це уявна лінія, що ділить наші ілюзії на дві частини.
  • В. Деякі істини є уявними лініями, що ділять наші ілюзії на дві частини.
  • Г. Кожна уявна лінія, що ділить наші ілюзії на дві частини, є істиною.

Вирішення: запропоноване скептиком судження «Істина – це уявна лінія, що ділить наші ілюзії на дві частини» є загально стверджувальним, типу А. Його заперечення є еквівалентним судженню типу О, частково заперечному. Отже, єдиний правильний варіант відповіді – це варіант А. Варіанти Б і Г пропонують загально стверджувальні судження, а варіант В – частково стверджувальне.

Мнемонічна схема «логічний квадрат» та співвідношення між судженнями за логічним значенням детально розписані у нашому конспекті для підготовки до ТЗНК (тесту загальної навчальної компетенції). Також в конспекті ви знайдете багато корисної інформації щодо підготовки до тесту, вирішення завдань.

Завдання на графіки у тесті ТЗНК 2024: приклад вирішення завдання

В тесті цього року з’явилось завдання на графіки. Розглянемо одне з них.

Ситуація № 3

До складу виробничої фірми «Вільний шлях» входять підприємства А, В і С. На діаграмах відображено частку (у відсотках), яку вносили підприємства А, В і С в загальну суму прибутків фірми у 2018–2021 роках, та наведено дані про прибутки (у млн грн), отриманих підприємством А в ці роки.

Який прибуток отримало підприємство С у 2018 році?

  • А 48 млн грн
  • Б 69 млн грн
  • В 84 млн грн
  • Г 96 млн грн

Вирішення. Не треба боятись подібних завдань, вони доволі легко вирішуються, навіть, якщо ви не товаришуєте із відсотками.

У завданні запитують про прибуток підприємства С в 2018 році, але на другому графіку висвітлюються прибутки підприємства А протягом 2018-2021 років. Дивимось на перший графік і бачимо, що частка підприємства А складала 50%, а підприємства С – 30%, тепер дивимось другий графік, де зазначено, що прибуток підприємства А складав 160 млн. грн.  у 2018 році. Отже, це означає, що ми можемо вирахувати прибуток підприємства А на 1%. 160:50=3,2 млн грн. прибуток на 1% підприємства А. Відповідно, можемо дізнатись прибуток підприємства С, підприємство С внесло 30%, тепер 3,2*30=96 млн. грн.

Правильна відповідь – варіант Г, 96 млн. грн.

У нашому конспекті підготовки до ТЗНК 2024 ми прописали, що являють собою графіки, їх види, як вони читаються.

Ви маєте запам’ятати головне – при підготовці до тесту ТЗНК потрібна кропітка і наполеглива робота.

Бажаємо вам успіхів!

Хочете отримувати сповіщення про наші корисні статті першим?

    Статті автора

    Про автора

    Олена Астапова-Вязьміна
    Авторка методички для підготовки до ТЗНК, викладачка підготовчого курсу

    Вітаю! Я, Астапова-Вязьміна Олена Ігорівна, кандидатка філософських наук, доцентка кафедри філософських і політичних наук Черкаського державного технологічного університету.

    Мені дуже подобається викладати філософські дисципліни. Щоразу, коли студентська аудиторія тільки починає знайомитись з філософськими ідеями або концепціями, їй відкривається завіса інакшого бачення світу і разом проходити цей шлях – це велике задоволення. Кожен студент – неповторна особистість, кожен бачить світ по-своєму і в цьому є велика радість відкриття!

    Логіку почала викладати в 2000 році і назавжди закохалася в неї. Вона надзвичайно цікава наука і відкриває як світ для тебе, так і тебе в собі. І на моє глибоке переконання, саме логічне, критичне мислення дозволяє людині ставати Людиною. Вміння аналізувати, робити висновки і вибудовувати зв’язки між предметами і явищами, дозволяє наблизитись до досконалості.

    Не бійтесь опановувати нове! Це завжди цікаво! Трішки терпіння, роботи … і задачка буде вирішена. Якщо хтось із вас не відразу вирішує логічні завдання, не переживайте, всьому можна навчитись і все можна опанувати! Теоретична база + практичні навички і ви будете неперевершені!